Головна » 2013 » Вересень » 28 » ЗНО-200. Тиждень 1
00:21
ЗНО-200. Тиждень 1

ЗНО-200 | Tyzhden6 | 28.09.2013 842

Українська мова та література - один із найважливіших предметів зовнішнього незалежного оцінювання. Тож дана стаття спецциклу "ЗНО-200" буде корисна усім, хто вступатиме до вищих навчальних закладів.

Про секрети ЗНО з української мови та літератури, як підготуватися до нього та як пов'язане складання підсумкових іспитів з виступом у залі, - читайте у інтерв'ю "Тижня-6" із генеральним директором "Тижня-6", вчителем української мови та літератури Липовою Оленою Володимирівною.

- Виділіть, будь ласка, найголовніші поради для підготовки до ЗНО з української мови і літератури.

- Найголовніше - це подолати моральний бар'єр, змусити себе захотіти готуватися, оскільки, в принципі, кількість матеріалу з української мови величезна. Якщо у 10-11 класі українська мова - це повторення, то українську літературу повторювати на уроках дуже важко: матеріал все новий, новий, новий - і так до кінця одинадцятого класу.

Очі бачать - очі бояться. Але якщо ми підійдемо до підготовки з іншого боку, то виявляється, що й ті ж словосполучення ми пам'ятаємо, нічого там складного немає, ті ж однорідні члени речення пригадуються. Тобто, в принципі, й не важко, якщо людина орієнтується у цьому. І коли одинадцятикласники діляться враженнями стосовно ЗНО, вони кажуть: "О! А ми ж все це знаємо, виявляється!". Тобто в пам'яті воно усе одно є, потрібно захотіти дістати звідти.

Потім, знову ж таки, проблема стосовно безкоштовної освіти... і освіти коштовної. Якщо у школі є безкоштовні факультативи, діти найчастіше на них не ходять. Є одиниці, які цим займаються. Причому, коли факультатив проходить у п'ятницю, четверта година вечора... А діти сидять! Я, в принципі, пам'ятаю, коли мої діти вчилися, заходила - вони сидять, причому повний кабінет (паралелі займалися). А до репетиторів ходять, тому що там - платити гроші. Тож, мабуть, наша проблема чи то психологічна, чи то навіть менталітету нашого - що безкоштовне ми вважаємо неякісним, а те, за що платимо гроші - дорожче, якісніше.

Узагалі, готуватися самостійно, мабуть, важко. Ми звикли, що над нами усі повинні стояти і говорити: "Оце ти повинен зробити, оце ти повинен зробити...". Слід визначитися, що тобі потрібно, бо зараз є учні, й навіть одинадцятий клас, які ще не знають, куди вони будуть вступати, до якого вищого навчального закладу, або ж вони після закінчення школи одразу підуть працювати. Відповідно, не знаючи, що їм потрібно знати після закінчення школи, вони не можуть визначитися, чи потрібно це їм. А українська мова ж усім потрібна, хто буде вступати до ВНЗ...

- І українська література...

- Так, вона також є в списку.

- Чи можете ви порекомендувати певну літературу для підготовки до ЗНО?

- Літератури дуже багато. Мені, в принципі...

- Авторів конкретних можете назвати?

- Навіть не авторів: просто брати підручники, починаючи з п'ятого класу. У підручнику більш-менш нормально написано, є якісь приклади і вправи. Звісно, що можна придбати літературу - ті ж "50 тижнів до ЗНО", ті ж "Схеми, таблиці"... Матеріал у школі впорядковано таким чином, що він іде від простішого до складнішого. Якщо ти, приміром, взяв підручник з української мови за 5 клас, переглянув його, повторив матеріал про словосполучення, речення, то у наступних класах ти ускладнюєш цей матеріал. Хоча часу на вивчення за підручниками потрібно буде більше. Але, все ж таки, кожен повинен з'ясовувати для себе, що йому важче, що йому більше підходить.  Одному буде легше повторювати за таблицями, а інша людина просто подивиться на таблиці й нічого не зрозуміє.

- Для української літератури програма ЗНО включає 8-11 класи?

- Так. З усної народної творчості починається. Знову ж таки, якщо говорити про українську літературу, то необхідно знати дуже багато текстів. Коли людина орієнтується в тексті, знає імена - це одне, а коли питання стосовно того, кому належить ця цитата, хто її сказав, чий це портрет... Якщо людина прочитала стислий виклад твору, переказ тексту, звісно, що вона не зорієнтується.

А ще складніше, як на мене, це - поезія. Якщо, припустімо, ту ж саму Лесю Українку ми знаємо, то скільки б Тараса Григоровича Шевченка не вчили, всіх його поезій ми не знаємо, та й неможливо знати - це просто фанатом треба бути. Коли я передивлялася тестові завдання з поезії - я не завжди знала відповіді. Це все потрібно, знову ж таки, переглядати, переглядати, переглядати... Пощастить - не пощастить із цими питаннями.

Трапляються питання на імена - в них ми трішечки орієнтуємося, якщо переказ хоча б прочитали. Далі - віднайти пару: в одному стовпчику - герої, в іншому - героїні. І це складно, бо, знову ж таки, українська література вивчається до кінця 11-го класу.

- Чи є якийсь універсальний рецепт успіху на ЗНО?

- Напевно. що ні. Причому є люди, які відповідально ставляться до складання іспитів, складання ЗНО... А може вийти все так, що людина прийшла, перехвилювалася, при цьому знаючи все, просто не налаштувалася на іспит, неуважно прочитала завдання, просто забула, нову ж таки, через хвилювання. А людина, яка трішечки простіше поставилась до цього, відкинула непотрібні емоції - і склала іспит успішно.

Людина, яка звикла бути на публіці, людина, яка звикла до аудиторії, на яку, в принципі, аудиторія не впливає негативно - для неї немає різниці: писати ЗНО у Харкові, в ІЗОШ №6 чи у дванадцятій школі. Заради психологічного налаштування радять проходити пробне ЗНО, щоб людина, принаймні, ознайомилась із процедурою. Зараз у нас на сайтах можна знайти пробні ЗНО, але одна справа, коли ти сидиш вдома перед своїм комп'ютером, інша справа, коли ти сидиш в аудиторії й намагаєшся зрозуміти, що тобі говорять.

- Проте зараз пробне ЗНО платне, до того ж, слід враховувати витрати на дорогу, не кожен може собі це дозволити. Тож у них залишаються дві альтернативи - купувати посібники з тестами або проходити минулорічні ЗНО онлайн...

- Знову ж таки, тут психологічний фактор. Свої знання ти і так, і так однаково перевіриш. Проте психологічна атмосфера відчутніша саме там: це і уважність, і виконання певних інструкцій. А там вже кожен сам для себе вирішує: чи поставити на перший план фінансове питання, чи бажання - а, може, воно мені й не потрібно, я і так складу. До мене одного разу звертався учень з питанням: "А фізика і хімія - це різні тести?". І все одно - складають. І проходять.

Тут вже з'являється фактор лотереї. Хоча з твором буде складнувато, часто проблеми виникають саме з твором, тому що там є сої критерії, свої вимоги, і навіть інколи людина не може навести прикладів із власного життя, дещо пригадати з художньої літератури, дещо - з історії. Один хлопчик мені розповідав: "А я тут вигадав фільм, назвав його ось так, вигадав героїв" - тобто теж людина викрутилася. Але хтось зможе так зробити, хтось - не зможе. Деякі учні не можуть навіть пригадати, що вони вчора читали. Загалом, є купа нюансів, які слід брати до уваги.

***

Усі статті спецциклу "ЗНО-200" ви можете переглянути за цим посиланням.

ПОДІЛИТИСЯ ПОСИЛАННЯМ:
Теги:
ЗНО-200, тиждень-6

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Гімн "Тижня-6"
Категорії розділу
Шкільними коридорами [71]
Події, що відбуваються на території школи
Скулспецкор [87]
Події, що відбуваються поза шкільною територією
Шкільна творчість [6]
Творчі здобутки наших учнів
Новини редакції [12]
Новини редакції "Тижня-6"
Discovery [5]
Матеріали про цікавинки нашого світу
Відеоматеріали [15]
Відеовипуски "Тижня-6"
ЗНО-200 [6]
Підготовка до ЗНО
Погода Yahoo!
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Календар
«  Вересень 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
Друзі сайту