Головна » 2013 » Жовтень » 5 » Турнірні перемоги. 2-3 жовтня
00:33 Турнірні перемоги. 2-3 жовтня | ||
Скулспецкор | Tyzhden6 | 05.10.2013 421 | ||
"Тиждень-6" відтепер запускає щотижневий огляд перемоги наших учнів у турнірах, конкурсах та олімпіадах. Сьогодні - про чергову перемогу на міському та високий результат на обласному турнірах. Ця публікація учасника обох турнірів - не думка "Тижня-6", а авторський погляд на події. Пропонуємо у випадку незгоди будь-якого із учасників опублікувати свою думку у коментарях або створити блог на сайті. У середу, 2 жовтня, команда нашої школи у складі Захарової Альони, Корнієнко Анни, Павлюка Олега, Ткаченко Ольги, Ходжаєва Алішера, Шевченко Владислави представляла наше місто на обласному етапі ТЮХ. Цього року він проходив не в Харківській академії неперервної освіти, а поблизу, у 41-й школі. Нам вдалося прибути першими. За результатами жеребкування нам випав бій із командами "Обдарованість", Великобурлуцького та Дергачівського районів. У якості доповідача виступала Шевченко Владислава, яка розповідала аудиторії про можливість домашнього визначення домішок у бензині, які недобросовісні ділки додають для збільшення його об'єму. Загалом її результат був одним із найвищих у таблиці, поступившись хіба що "Обдарованості". Опонент Павлюк Олег шукав позитивні та негативні сторони у доповіді представниці Великобурлуцького району про картину німецького художника Зіґмара Польке, що змінювала свій колір у залежності від стану навколишнього середовища. Проте журі розкритикували його невміння чітко формулювати свою думку під час загальної полеміки. Роль рецензента випала Ткаченко Ользі. Лаконічно та по суті вона дала влучну і точну характеристику оповіді команди Дергачівського району про те, як можна виготовити невидимі чорнила. Загальний результат не міг не втішити нас: адже ми посіли друге місце, лише на 7 балів поступившись "Обдарованості". - Рівень команд цього року набагато вищий порівняно з попереднім, - зауважила в коментарі "Тижню-6" ведуча ТЮХ Анастатсія Олександрівна. - Питання цьогоріч цікаві, як і кожного року. Взагалі, мені не подобаються питання, у яких не можна ставити експерименти, досліди, і саме вони були відсутні сьогодні. (На обласному турнірі грало 10 запитань із 15, причому відсутні були питання теоретичного характеру. - Примітка кореспондентів "Тижня-6".) Також ведуча відзначила цьогорічну новацію - у складі журі були присутні студенти хімічних факультетів харківських університетів. "Це, безперечно, позитивний досвід для них", - підкреслила Анастасія Олексндрівна. А вже наступного дня юні математики Костюкова Ганна, Мартич Єлизавета, Павлюк Олег, Шевченко Владислава та Шматько Юлія відстоювали честь міста на міському турнірі. Всього грало сім команд: гімназії №1 та 3, а також ІЗОШ №№2, 4, 6, 11, 12. У першому турі грали гімназія №1, ІЗОШ №2, 4, 11. Журі високо оцінили лише доповідь представника першої, що і забезпечило їм лідируючу позицію у турнірі. Вже одразу після першого туру виник конфлікт. Керівник команди ІЗОШ №4 звинуватив журі та ведучу Тетяну Володимирівну в засуджуванні деяких шкіл. Як учасникові турніру, хотілося б дати деякий коментар з приводу цієї та деяких наступних заяв. Цьогорічний ТЮМ проходив за завданнями Всеукраїнського турніру імені М.Й. Ядренка, на противагу минулому року завдання були дуже складними. Тож, і це показав турнір, готових розв'язків на всі або більшість завдань ні в кого не було. Тому єдине, що залишалося журі, - оцінювати кроки до розв'язання, певні леми, спрощені задачі, поставлені командами. У цьому плані сильнішою однозначно була гімназія №1 (у першому турі), бо вона мала такий розв'язок. Можна було б, звісно, посперечатися з приводу запропонованого ІЗОШ №11 розв'язку задачі про прості числа, та й відповідь, пропонована їх доповідачем, на мою думку, була правильною. Але математичне обґрунтування її залишає багато запитань. Куди зник параметр а? Чому границю добутку шукали як границю частки? І так далі. А розв'язок задачі про прості числа команди згаданої ІЗОШ №4 взагалі не піддається критиці. Простий перебір всіх простих чисел до 997 й твердження, що умова виконується виключно при трьох значеннях у цьому діапазоні, щонайменше, некоректне. У другому турі змагалися команди ІЗОШ №6, 12 та гімназії №3. Я від імені нашої школи представляв розв'язок задачі про коло шести точок. Через хвилювання повністю структурувати розв'язок не вдалося, проте уточнюючі запитання від журі та опонента показали власні знання матеріалу з цієї теми (це - цитата з доповіді опонента). Далі доповідала учениця гімназії №3, досліджуючи необхідні й достатні умови, за яких ми зможемо встановити відстань, яку пройшли туристи, враховуючи додаткові дані, вказані в умовах задачі. Одразу після виставлення оцінок керівник команди гімназії звинуватила журі у підсуджуванні нашій школі. "У Павлюка було чітке рішення? Ні. Він читав з листочка? Так. А у нас був розв'язок і ми з листочка не читали", - зазначила вона. Не допомогли і слова Тетяни Володимирівни про те, що, на її думку, розв'язок задачі гімназії був найкращим. Але чи правильно розв'язала задачу гімназія? На основі п'ятихвилинних перетворень виразів її доповідач зробила висновок: ми знайдемо повну відстань, лише якщо знатимемо час руху на ділянці підйому чи спуску. Читаємо умову задачі: "вкажіть необхідні та достатні умови"! По-перше, де зазначені достатні умови (адже слово "лише вказує на необхідність виконання умови)? По-друге, чи було взагалі досліджено випадок, коли ми не маємо інших величин, крім вказаних в умові (наприклад, коли швидкість руху на різних ділянках однакова, то ми легко визначаємо довжину шляху)? Наше рішення було неповним, але ми, по-перше, це зазначили, по-друге, маємо повний розв'язок поставленої нами простішої, але задачі. Ми надали також ті нібито "папірці з розв'язком", якими я користувався. Керівники могли переконатися: готового розв'язку на них написано не було. Це відзначив і голова журі. На цьому фоні суперечок виділявся виступ команди ІЗОШ №12. На жаль, умову задачі її учні зрозуміли неправильно, не знаходячи точки перетину зазначених прямих. У керівників команд викликало невдоволення ще одне рішення журі. Справа в тому, що через те, що у першому турі було чотири команди, а в другому - три, то бали, що виставлялися спостерігачам у першому турі, створювали нерівні умови визначення переможця. Тож колегією було ухвалено рішення про автоматичне надання максимальної оцінки (25 балів) командам другого туру. Я солідаризуюся з позицією вчителів, але якщо ми уважно вивчимо положення турніру, то помітимо рядок: "Спостерігач має право виступати в загальній
полеміці команд". В усіх інших випадках він просто не має права це робити. Натомість ведуча окреслила роль Спостерігача як "контролюючого органа", що по завершенню дискусії дає оцінку загальній атмосфері турніру. По-друге, у турнірах оцінка спостерігачу або не виставляється взагалі, або ж множиться на коефіцієнт 0,5. Якби ми відкинули ці оцінки, то ІЗОШ №6 все одно поділяла б із гімназією №1 перше місце, що вимагає проведення додаткового бою. Цей бій був проведений. Представниця гімназії №3 (заради об'єктивності, слід вважати) витягнула питання на фінальний тур "Сума степенів та зростання послідовності". Спершу командам надали 7 хвилин на письмовий виклад задачі. Потім команди доповідали її біля дошки. Тепер вже унаслідок додаткового оцінювання з відривом у 5 балів ІЗОШ №6 посіла І місце, друге - гімназія №1, третє - гімназії №3. І хотілося б додатково ще раз вибачитися за свою некоректну поведінку у фінальному турі, коли під час доповіді Запорожченко Єлизавети я пирснув від сміху. Говорити про культуру її виступу, яка і викликала таку реакцію, ми говорити не будемо. Олег Павлюк, "Тиждень-6" | ||
ПОДІЛИТИСЯ ПОСИЛАННЯМ: |
Теги: |
Гімн "Тижня-6"
Категорії розділу
Шкільними коридорами
[71]
Події, що відбуваються на території школи
|
Скулспецкор
[87]
Події, що відбуваються поза шкільною територією
|
Шкільна творчість
[6]
Творчі здобутки наших учнів
|
Новини редакції
[12]
Новини редакції "Тижня-6"
|
Discovery
[5]
Матеріали про цікавинки нашого світу
|
Відеоматеріали
[15]
Відеовипуски "Тижня-6"
|
ЗНО-200
[6]
Підготовка до ЗНО
|
Погода Yahoo!
Статистика
Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Архів записів
- 2013 Травень
- 2013 Червень
- 2013 Липень
- 2013 Серпень
- 2013 Вересень
- 2013 Жовтень
- 2013 Листопад
- 2013 Грудень
- 2014 Січень
- 2014 Лютий
- 2014 Березень
- 2014 Квітень
- 2014 Травень
- 2014 Червень
- 2014 Липень
- 2014 Серпень
- 2014 Вересень
- 2014 Жовтень
- 2014 Грудень
- 2015 Лютий
- 2015 Березень
- 2015 Квітень
- 2015 Травень
- 2015 Червень
- 2015 Серпень
- 2015 Вересень
- 2015 Жовтень
- 2015 Листопад
- 2015 Грудень
- 2016 Лютий
- 2016 Березень
- 2016 Квітень
- 2016 Травень
- 2016 Червень
- 2016 Липень
- 2016 Серпень
- 2016 Жовтень
- 2016 Листопад
- 2016 Грудень
- 2017 Лютий
- 2017 Березень
- 2017 Грудень
- 2018 Січень
- 2018 Лютий
- 2018 Квітень
- 2020 Лютий